29 August 2008

Prisma Kehidupan

Bismillah pembuka bicara...
ermm...entahlah..aku ni xder idea pun nak tulis ape kt blog nie..
tp da tangan ni duk membuka website nie..aku pun
tulis jelaa ape yg boleh ditaip...

ermm...waa..minggu nie minggu Merdeka...hehe
da 51 tahun negara Malaysia mencapai kemerdekaan...
tapi seperti biasa, aku tengok fikiran orang zaman skarang nie
masih belum merdeka...pemikiran yang masih dijajah.

Kalau camtu kan..aku memang salute laa kat atok nenek kita dulu..
Walaupun secara zahirnya negara dijajah, tetapi pemikiran mereka xdijajah..
malah mereka masih kuat memepertahankan agama,bangsa dan negara dari penjajahan..
Berbeda dengan orang Melayu zaman skarang, nama jer Melayu dan duduk di negara
Malaysia yang katanya telah merdeka, tetapi berapa kerat jer yang betul-betul telah merdeka rohani dan jasmani...

Tengok sajalah kalau naik lrt..
perasaan berbudi bahasa tu xpernah diamalkan..
kalau ader pun...beberapa kerat jer yang betul2 bagi chance kat
orang2 yang tak berkeupayaan tuk duduk..
slebihnya..bye bye jelaa..

Pastu kalo tgk remaja zaman skang..tgk cmne depa berpakaian..
pergaulan serta yang paling penting..tgk cmne pemikiran diorang??
Siang2 lepak..berhibur sampai tak ingat akhirat...
huuhuu..
aku sedey laaa..walaupun aku ni bukanlah seorang yang sempurna dari segala segi..
tapi aku sedih..di mana nilai agama yang telah dididik semenjak kecil...
pergaulan yang terlalu bebas sehingga mampu melahirkan seorang lagi
makhluk Allah di muka bumi nie...
Kalau lahir secara halal..baguslah...meramaikan lagi umat Nabi Muhammad S.A.W...
tapi..lahir secara haram...malu plak nak ngaku depa tu saudara seagama aku...huhu
tu satu bab..bab yang lagi satu plak..Hubungan sejenis...
Adehhh!! ntahlaaa..aku pun tak paham....
manusia ni dah dilahirkan dengan fitrah yang menyukai pasangan yang berlainan jantina..
tapi..mcm mana bleh plak tjatuh hati dengan pasangan yang sama jenis??
huhu..
aku ni pun walaupun byk kali gak dikecewakan oleh perempuan..
tp Alhamdulillah...minat & ransangan aku pada perempuan tu tak pernah luntur...
Syukur...
Cuma..aku sedih..apa yang paling ditakuti oleh junjungan kita...benar-benar dah berlaku...dan yang menjadi sebegitu adalah saudara seagamaku sendiri plak tu...
ISLAM!!! huhu...

Ya Allah...tolonglah selamatkan umat ini Ya Allah...
Berikanlah kami kekuatan menghadapi segala ujian yang engkau turunkan
dan golongkanlah kami sebagai HambaMu dan Umat Nabi Muhammad S.A.W...
Hanya redhaMu yang aku harapkan....

1 comment:

pharie said...

bro!

farah set private blog.nak invite nie.meh email meh?